نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3836
-
الف
+

تصاویری زیبا از دومین قلل مرتفع جهان در تاجیکستان +تصاویر

در این گزارش با یکی از مناطق کوهستانی زیبا و دیدنی تاجیکستان آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «بدخشان» یکی از شهرهای تاجیکستان است که گوشه و کنار آن از لحاظ تازگی، پاکی و جاذبه‌های طبیعی تکرار نشدنی است و با طبیعت زنده که همانند بهشت است و آب‌های زلال و کوه‌های سر به فلک کشیده پوشیده از برف، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

بدخشان تاجیکستان

کوه‌های این شهر که «بام جهان» نام گرفته‌اند، یکی از معروف ترین مکان‌ها برای کوهنوردی است که فتح قله‌های بی همتای آن برای هر کوهنورد آرزو و افتخار محسوب می‌شود؛ این کوه‌ها همه ساله شاهد حضور گردشگران و کوهنوردان است.

بدخشان

زمستان در تاجیکستان حال و هوای دیگری دارد به طوری که در ارتفاعات 7500 متری جنوب شرقی تاجیکستان یعنی دومین قلل مرتفع جهان، طبیعت زمستانی آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

بدخشان

 آب وهوای این منطقه بسیار سخت و سرد است به طوری که میانگین دمای دشت‌های «فلات پامیر» در ماه جدی(دی) حدود 20 درجه زیر صفر و در سرطان (تیرماه) حدود 10 تا 12 درجه است.

بدخشان

 سردترین دما در زمستان به کمتر از 50 درجه سانتیگراد می‌رسد که به لحاظ کوهستانی بودن آن کمتر پای جهانگشایان به این منطقه باز شده است.

بدخشان تاجیکستان

 جمعیت بدخشان از اقوام مختلف تشکیل شده که به لحاظ عبور جاده ابریشم از آن و مهاجرت اقوام مختلف به نمایشگاهی شبیه است ولی بیشتر جمعیت را تاجیک‌های فارسی زبان تشکیل می‌دهند.

در زمستان سرزمین تاجیکستان تحت تاثیر بادهای سرد قاره‌ای سیبری و و نسبتا نرم جنوبی شکل می‌گیرد و کوه‌ها نقش مانع در مسیر حرکت بادهای سرد اجرا کرده و در توزیع گرما نیز تغییرات قابل توجهی وارد می‌کنند.

کوه‌های مرتفع تاجیکستان منابع یخچال‌ها می‌باشند که  مساحت آن‌ها 9 هزار کیلومتر مربع بوده حدود شش درصد خاک این کشور را تشکیل می‌دهند.

بزرگترین یخچال کشورهای شوروی سابق در کوهستان پامیر موجود بوده و حدود 70 کیلومتر طول دارد.

بدخشان تاجیکستان بدین ترتیب سردترین منطقه تاجیکستان بدخشان دانسته می‌شود و زمستان در این استان خودمختار بیش از چهار ماه ادامه می‌یابد و عنوان طولانی‌ترین زمستان منطقه را دارد.

بیشتر بخوانید:

سفر به کوهستان افسانه ای «پامیر» در تاجیکستان + تصاویر

سفری هیجان انگیز به دریاچه «سریز» مشهور به «اژدهای خفته» در تاجیکستان

م ا 

نظر شما
ارسال نظر